Het ontstaan van BC Triple Threat

De basketbalvereniging “BC Triple ThreaT” is voortgekomen uit het project “Triple Threat” . Triple Threat is begonnen als een jongereninitiatief in Schalkwijk waarbij jongeren de mogelijkheid krijgen om op een laagdrempelige manier in aanraking te komen met hun passie. Het project Triple Threat bestaat uit een grote groep jongeren uit Schalkwijk die zich vrijwillig inzetten ten behoeve van het project, de buurt en wijk. Doordat Triple Threat bestaat uit een jongeren en jong volwassenen uit Schalkwijk sluiten de activiteiten naadloos aan bij de behoeften van de deelnemers uit de wijk.
Het project Triple Threat is in 2009 begonnen en biedt laagdrempelige activiteiten aan waarbij jongeren kennis kunnen maken met de verschillende elementen van basketbal, dans en lifestyle. Sport wordt hierbij ingezet als middel om jongeren te activeren en met hun passie (in dit geval sport) aan de slag te gaan.
Triple Threat is uitgegroeid tot een groot succes en heeft inmiddels duizenden jongeren weten te bereiken met verschillende projecten, evenementen en workshops.

De doorstroommogelijkheden naar structureel aanbod van sport is echter beperkt. Daarom is in 2013 de basketbalvereniging “BC Triple ThreaT” in het leven geroepen: Een vereniging die dicht bij de jongerencultuur staat en voor meer staat dan alleen basketbal.
De vereniging bestaat inmiddels 2 jaar en is in de tussentijd van 3 naar 9 teams gegroeid! Basketbal is enorm populair op de scholen, maar door de lage zichtbaarheid is de doorstroom naar verenigingen beperkt. Triple Threat kan deze doorstroom echter wel faciliteren!

Daarnaast hebben wij ook als doelstelling om binnen de vereniging de mogelijkheid te bieden voor talent om zich verder te ontwikkelen naar het hoogste niveau. Hiertoe starten wij in het seizoen 2015-2016 ook met twee landelijke teams.