Boetebeleid : niet fluiten of tafelen

Iedereen is blij als er 2 scheidsrechters bij zijn wedstrijd aanwezig. Tuurlijk ben je het niet altijd eens met de scheidsrechter of zien ze het verkeerd. Maar we weten allemaal dat het fijner is dan als er maar 1 scheids staat en die de helft niet ziet. Of als er niet gespeeld kan worden omdat er helemaal geen scheids is.

Toch gebeurt het vaak dat mensen niet voor het beurt om te tafelen of te fluiten komen opdagen. Misschien had je toch nog een afspraak staan voor de wedstrijd of ga je liever a de wedstrijd met je teamgenoten mee. We kennen het allemaal.

We streven ernaar om je zoveel mogelijk of vóór of na je eigen wedstrijd in te plannen, zodat het zo min mogelijk tijd in beslag neemt. Dat lukt alleen niet altijd.

En vind je het fluiten en tafelen niet zo leuk, misschien omdat je de regels niet zo goed kent, dan hebben we daar cursussen voor. Hier komen we later nog op terug.

Toch moet er getafeld of gefloten worden en omdat eerdere aankondigingen dat we strenger gaan opletten of je komt opdagen niet hebben gewerkt, moeten we nu nog wat strenger worden. Dat betekent dat vanaf dit seizoen de sancties en boetes echt opgelegd gaan worden.

Wat zijn de boetes voor niet opdagen voor je tafel-/fluitbeurt:

• 1e keer = € 10 boete
  • 2e keer = € 15 boete
  • 3e keer = € 15 boete en een schorsing voor trainingen en wedstrijd zolang je de boete niet hebt betaald.

Boetes dienen binnen een week na oplegging betaald te worden op rekening:  NL70 INGB 0008 4947 96 t.n.v. BC Triple Threat.

Als je bent ingedeeld voor het fluiten en je kunt echt niet, omdat je bijvoorbeeld een keer op vakantie bent of huiswerk moet maken, dan is het wel aan jou om vervanging te regelen en dit door te geven aan het wedstrijdsecretariaat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Als geen vervanging hebt geregeld of je vervanger komt niet opdagen, dan blijft voor jouw verantwoordelijkheid. Regel het dus goed!

Als je plotseling ziek bent, laat het ons dan ook zo snel mogelijk weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan kunnen wij misschien een vervanger regelen.

We hopen het zo voor iedereen zo goed en zo leuk mogelijk te maken, ook al klinkt het nu streng.