Arbitrage

Een wedstrijd kan niet gespeeld worden zonder de aanwezigheid van scheidsrechters. Zij zorgen ervoor dat de wedstrijd in goede banen wordt geleid en grijpen in waar nodig.

Er zijn altijd twee scheidsrechters nodig voor een wedstrijd.

Bij BC Triple Threat moet elk jeugdlid vanaf 12 jaar de regels kennen en vanaf 14 jaar is men verplicht de BS1 cursus te volgen en mee te fluiten bij thuiswedstrijden. Wij streven er altijd naar dat er bij een wedstrijd één ervaren scheidsrechter fluit en een jeugdlid die het nog moet leren.

Daarnaast kan een wedstrijd ook niet gespeeld worden zonder een jurytafel. Bij een districtswedstrijd zijn hierbij altijd twee personen nodig. De één bedient het scorebord en de ander schrijft. In beginsel zullen daarvoor leden worden opgesteld.

Maar ook, en vooral bij de jongste categorieën dan, vragen wij de hulp van de ouders. Er zijn gelukkig vaak ouders die dit willen en kunnen doen. Op dit moment zijn het echter vaak dezelfde ouders die dit doen. We begrijpen dat niet iedereen aanwezig kan zijn. Wel willen we diegenen die er zijn graag vragen ook te helpen. Indien u de regels niet goed kent, dan leggen we die graag in alle rust uit voorafgaand aan een wedstrijd of een ander moment. Voor aanvang van het nieuwe seizoen zullen wij een tafelcursus verzorgen.

Bovendien is dit een leuke manier om uw kind te zien spelen en zo leert u ook snel de regels van het spel.

Voor aanvang van het nieuwe seizoen zullen wij een tafelcursus en scheidsrechters cursus verzorgen.

Voor de jeugd van 12 tot en met 13 jaar zal een spelregeluitleg plaats vinden. Datum wordt nog gecommuniceerd op de website. Doelstelling is begin september.

Voor de jeugd vanaf 14 jaar zal per team of leeftijdscategorie een scheidsrechters cursus plaatsvinden en een test worden afgenomen. Dit zal waarschijnlijk tijdens of na een training plaats vinden.

Vanaf 14 jaar moet je de test halen, want anders mag je niet fluiten. Als je voor fluiten of tafelen bent ingedeeld en je kunt niet fluiten, omdat je niet mag fluiten dan krijg je een boete. (hiervoor verwijzen we je naar: boetebeleid niet fluiten of tafelen)

Voor scheidsrechterszaken hebben we bij TripleThreat scheidsrechterscommissie bestaande uit twee personen. Te weten: Fred Mulder en Allard Moolenaars.

Zij  zullen ook regelmatig aanwezig zijn bij thuiswedstrijden om onze scheidsrechters te begeleiden.

De scheidsrechterscommissie is te bereiken per mail op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.