Een wedstrijd kan niet gespeeld worden zonder de aanwezigheid van scheidsrechters. Zij zorgen ervoor dat de wedstrijd in goede banen wordt geleid en grijpen in waar nodig.

Er zijn altijd twee scheidsrechters nodig voor een wedstrijd.

Bij BC Triple Threat moet elk jeugdlid vanaf 12 jaar de regels kennen en vanaf 14 jaar is men verplicht de F cursus te volgen en mee te fluiten bij thuiswedstrijden. Wij streven er altijd naar dat er bij een wedstrijd één ervaren scheidsrechter fluit en een jeugdlid die het nog moet leren.

Daarnaast kan een wedstrijd ook niet gespeeld worden zonder een jurytafel. Bij een districtwedstrijd zijn hierbij altijd twee personen nodig. Een bediend het scorebord en de ander schrijft. Hiervoor vragen wij de hulp van de ouders. Dit is niet vrijblijvend aangezien wij nu merken dat het vaak dezelfde ouders zijn die dit doen.
Het is bovendien een leuke manier om uw kind te zien spelen en zo leert u ook snel de regels van het spel.

Voor aanvang van het nieuwe seizoen zullen wij een tafelcursus verzorgen.

Voor het seizoen 2015-2016 gaan wij een beleidsplan opstellen waarin het arbitragebeleid voor de komende jaren is uitgestippeld.

Hiervoor hebben wij bij BC Triple Threat een scheidsrechterscommisie bestaande uit twee personen. Te weten:

Sander Nieuwenhuis en Charlayne Kembel.

Sander heeft als bondsscheidsrechter jarenlange ervaring met het fluiten en heeft bij Akrides gezamenlijk het beleid bedacht waarmee ze ook een prijs hebben gewonnen.

Sander en Charlayne zullen ook regelmatig aanwezig zijn bij thuiswedstrijden om onze scheidsrechters te begeleiden.