Welkom op de nieuwe website van BC Triple Threat

De leukste basketball-vereniging van Haarlem en omstreken!

Eredivisie terug in Haarlem?

Vroeger was Haarlem een echter basketballstad. Elk jaar was er de Haarlem Basketball Week en natuurlijk was er eredivisiebasketball met de Flamingo's. Wij van BC Triple Threat willen dat graag weer terug in onze mooie stad. Onlangs zijn we met zijn vieren naar een bijeenkomst geweest van het DBL (Dutch Basketball League) om samen te praten met nog een aantal andere steden over eventuele toetreding tot de eredivisie mannen basketball. Momenteel telt de Nederlandse mannencompetitie op het hoogste niveau slechts 8 teams. Het is wenselijk om uiteindelijk weer naar 12 teams te groeien om op die manier een volwaardige competitie te creëren. Wij zijn een jonge club met veel ambities. Bij ons staat de jeugd op nummer een en dat zal ook altijd zo blijven. Maar daarnaast zijn wij ook druk bezig om ons op topsport niveau te profileren. O.a. met drie jeugdteams uitkomend in de tweede divisie en een eerste herenteam uitkomend in de eerste divisie. Het zou natuurlijk geweldig zijn als er in 2018 weer eredivisiebasketball is in Haarlem. Wij zijn achter de schermen druk bezig om dit te realiseren. Samen met Nico Zomer en Peter Rijntjes die beiden veel ervaring hebben in het basketball zullen wij de komende tijd onderzoeken wat de haalbaarheid hiervan is.
Vorige week stond er al een leuk stukje op de site van de Nederlandse Basketball League. Lees hieronder het hele artikel.